2011-10-16

På villovägar

Temat hos Fototriss är Monokrom och den satte fart på min fantasi. Det är så att min syster och jag ger oss iväg ibland på tur. Det var vad vi gjorde för några dagar sedan.

Vi åker och tittar, och ser vi något intressant så fotograferar vi.

Den här ser ju lockande ut. Jodå, vi får gå här, den här jordkällaren hör till ett område som är öppen för besök.

Men se där, en till och den har ingen dörr, törs vi titta in. Vågar jag gå närmare, tänk om den rasar.

Vet inte vad jag väntade mig. En skatt? Tomma tunnor och gamla däck.
 Källaren syns vara välbygd med sten och cement. Kanske har den använts som någon sorts förråd för den gamla gruvan som finns här intill.

När jag får tid skall jag titta in hos Fototriss
och se hur andra tolkar temat Monokrom


Anki-itte

21 kommentarer:

  1. Jättefina bilder på den gamla källaren :)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, gillar bild 2 bäst;-)

    SvaraRadera
  3. Så spännande! En upptäcktsfärd som passar utmärkt i sepia. Snyggt!

    SvaraRadera
  4. Snyggt trissat, gillar nyanserna :-)

    SvaraRadera
  5. Åh, gillar verkligen gamla jordkällare. =o)
    Jättefin triss med snygga färgtoner.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  6. Härlig ton och spännande i din triss!

    SvaraRadera
  7. Perfekta motiv till sepia. Härligt när man hittar så fina motiv. I em. skall jag hämta potatis i en jordkällare.Bra vinterförvaring. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  8. Varma fina sepia bilder. Gillar att det blir så mjuka bilder.

    SvaraRadera
  9. Visst är det spännande att gå på upptäcktsfärd med kameran, det tycker jag också! Här har du hittat jättefina källare, men visst blir man lite besviken när det INTE är en skatt i dem när man tittar in. ;-)

    SvaraRadera
  10. Hmmm, jag lutar åt att det har varit en gammal fängelsehåla… Akta dig, det kanske spökar där!? :o

    SvaraRadera
  11. Känns riktigt gammeldags. Fin triss. :)

    SvaraRadera
  12. Kul historia till dina bilder.

    SvaraRadera
  13. Fina bilder. Passar perfekt i sepia.

    SvaraRadera
  14. Snygga monokroma varianter. Och så märkligt att sådana ställen så ofta verkar bli samlingsplats för en massa skräp.

    SvaraRadera
  15. Vilken spännande utflykt ni gjorde och fina bilder blev det ! Tack för inlägget hos mig

    SvaraRadera
  16. Utmärkt passande val av motiv för temat! Och så snyggt fotat på det :)

    SvaraRadera
  17. Vilka jättefina bilder i din triss och en riktigt spännande historia blev det ju också!

    SvaraRadera
  18. Läckert monokromt hos dig och du....de där tunnorna skulle jag tycka vore en skatt. Vad jag skulle ha dem till?! Jo bränna keramik i dem...

    SvaraRadera
  19. Disse bildene passer jo utmerket til sepia - flott triss!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...